Chicago Deel 1

22 december 2023 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Ik heb eigenlijk afgelopen zaterdag niet geschreven, omdat ik en zaterdag druk was en ik eigenlijk geen boeiende week had. Mijn maandag t/m donderdag zagen er hetzelfde uit. Ochtend werk, middag gym, avond school. Vrijdag was werk gesloten dus was ik vrij in de ochtend. Dus ga ik iets eerder naar de gym en in de middag is het schoonmaken van mijn kamer en huis en mijn tas inpakken, want zaterdag zou ik voor een week naar Chicago vertrekken. Hier zou ik na 4,5 maand Beau weer zien. Voordat het zover was heb ik eerst Nathan tot ziens gezegd. Hij vertrok dezelfde zaterdag terug naar Frankrijk en zou ook niet meer terug komen in de VS. Na een 4.5 uur busrit kwam ik eindelijk aan in Chicago. De busrit was een beetje sketsie, maar het was tedoen. Onderweg hoorde ik dat Beau door vertraging zijn vlucht had gemist. Hierdoor zou hij 4 uur later aankomen dan ik. Niet heel erg, kan ik alvast inchecken, even de laatste dingetjes van school op mijn kamer doen en dan rond 6 hem ophalen van het vliegveld. Ik was iets later bij hem doordat ik niet verwacht had dat het vliegveld zo groot was. Uiteindelijk vond ik hem en zagen we elkaar voor het eerst weer. Hij kreeg direct een goeie Amerikaanse binnenkomer, met een veel te veel versierde metro in kerst style. Terug naar het hostel, even de spullen droppen en daarna een heerlijke Amerikaanse burger eten. Daarna terug naar het Hostel en slapen want voor beide was het toch een best lange dag. Zondag in de ochtend naar het hostel ontbijt, wat niet uitgebreid was maar ook niet slecht. Daarna zijn wij de stad gaan verkennen, met onderandere de riverwalk en navi pier. Allebij niet heel bijzonder, maar met de grote gebouwen om je heen toch best imponerend. Natuurlijk wordt er ook Amerikaans gegeten bij toch wel een aparte tent. Hier waren de obers geinstrueerd om onaardig tegen je te zijn. Best een leuke ervaring. In de avond kozen we ervoor om geen Amerikaans te eten. Een klein Italiaantje was meer dan genoeg. Op maandag zijn we naar de dierentuin geweest, die erg rustig was. De vrijwilligster zij dat het kwam door de kou. Hierdoor hebben wij wel echt met alle geduld alle dieren van heel dichtbij kunnen zien. Even terug naar de stad om wat te eten en vervolgens weer terug naar de dierentuin, want in de avond zouden alle lichtjes aangaan. Dit was erg mooi en kerstachtig. Op Dinsdag zijn we naar het fieldmuseum geweest. Dit is het grootste museum van de USA. Dat was ook wel te merken. Wij hebben hier uiteindelijk 4 uur rondgelopen en lang niet alles gedaan of wat meer de tijd voor genomen. In de avond was het plan om naar een theatre te gaan. Chicago is namelijk de stad van de theaters. Even snel langs een servicedesk waar ze kaartjes verkochten. Ons oog viel op drunk Shakespeare. Eigenlijk hadden we geen idee wat we moesten verwachten. De uitleg die wij kregen was ; er zou een acteur vooraf 4 shotjes krijgen om dronken te worden, om daarna Shakespeare te spelen, terwijl hij tijdens de show nog meer shotjes krijgt. Hierdoor wordt de show heel divers doordat een dronken acteur wel eens zijn zinnen vergeet of vergeet dat andere ook wat moeten zeggen. Wij hebben hier dan ook echt heel erg van genoten.