Een semi-prof week

19 november 2023 - Kentucky, Verenigde Staten

Er staat een belangrijke week te wachten, maar de maandag begint normaal met werken. Om twee uur verzamelen wij ons in het theater om te kijken waar wij heen mogen deze week om de eerste wedstrijden van Nationals te gaan spelen. Als ik daar zit voelt het een beetje alsof ik de loting van de champions league ga kijken. Er werd gehoopt op Florida, maar het wordt uiteindelijk Kentucky. Geen idee hoe het daar is, maar volgens mij is daar niks te doen. We trainen niet maar veel gasten gaan naar de gym. Naja als je 7 spelers in een kleine ruimte in de gym stopt met skippyballen kan dat niks anders dan fout gaan. Hier en daar wordt een skippybal naar elkaar geschopt of er glijdt iemand uit. Op dinsdag eigenlijk een normale dag. Werken, trainen en school. We vertrekken woensdag ochtend om 9 uur om 5.5 uur te rijden naar Kentucky. Hier komen we aan in een niet heel schoon hotel maar goed niet heel erg. Het bed is sowieso al beter dan wat ik in mijn kamer heb dus ik ben blij. We vertrekken naar het veld om te gaan trainen. Naja van een echt veld is niet te spreken. Van gras is niet te spreken en als het er is, is het heel kort en geel. Het leek een beetje of ik met vrienden een balletje ging trappen op een camping veldje.  We trainen, gaan terug naar het hotel, douchen en daarna uiteten bij een prima tent met lekker Amerikaans eten. Op donderdag is het gameday. We ontbijten, chillen en stappen de bus in om naar hetzelfde restuarant te gaan voor een pre-game meal. Hierna kort terug naar het hotel, alle spullen pakken en naar het veld. De eerste wedstrijd is tegen Ottawa en we winnen met 1-0 en gaan dus een ronde door. We stappen de bus in en gaan naar een ander hotel omdat de coach het andere hotel niet goed genoeg vond. Dit hotel heeft wel lekker zwembad en gym dus mij hoor je niet klagen. De volgende ochtend gaan we om 11 uur de bus in voor een 1 minuut ritje. Geen idee waarom we dit niet konden lopen. Hier hebben we een echt Amerikaans ontbijt waarvan zelfs ik de gehele dag vol zit. Terug naar het hotel, beetje gymmen, zwemmen en huiswerk maken, om daarna naar het volgende restuarant te gaan. Dit is iets minder maar prima voor keertje. Zaterdag is het weer gameday en we pakken onze spullen, gaan nog een keer naar hetzelfde Amerikaanse ontbijt en daarna naar het veld. Ditmaal spelen we tegen de nummer 4 gerankde ploeg van het land. Een pittige tegenstander en dat was te zien. Maar we slagen erin een 2-1 overwinning over de streep te trekken. En dat betekend dat wij naar Kansas gaan!!!!!!!!! Hier gaan we over een week spelen met de laatste ploegen om uit te maken wie zichzelf nationaal kampioen mag noemen! We gaan het zien, maar eerst terug naar Fort Wayne

1. Charlotte:
    19 november 2023