Semi prof week 2

6 december 2023 - Wichita, Kansas, Verenigde Staten

Uuuh waar ik vorige week super vroeg was met uploaden, ben ik deze keer juist super laat. Dinsdag avond is het eerste moment waar ik er voor het eerst aan denk. Oepsie klein foutje. Terug naar de week van de Semi prof in Kansas. De eerste stop was alleen een nachtstop. Dus even snel wat eten bij een soort fastfood italiaan en door naar het hotel. Even een duikje in het zwembad, of naja het zwembad was best koud. Gelukkig was er ook een Hottub. Daar hebben Nathan, Kodai, Nicola en ik prima gebruik van gemaakt. Het werd zelfs nog beter doordat alles buiten wit kleurde van de snel. De volgende ochtend vroeg op en door naar het 2e hotel. In dit hotel slapen alle teams en het wordt dus steeds rustiger naarmate je verder komt in het toernooi. Snel tassen in de kamer gooien en door naar het trainingsveld. Dit was wel echt een nieuwe ervaring aangezien het gesneeuwd had buiten. Op het buitenveld kon dus niet getraind worden, maar de USA zouden de USA niet zijn als ze niet een geheel veld binnen hadden. Best apart om binnen op een geheel voetbalveld te spelen. En het was ook niet heel lastig om het dak te raken. Hier waren dan ook verschillende regels voor. De rest van de dag hebben we eigenlijk of in het zwembad/hottub gezeten of gesport in de gym. Hapje eten in de avond en lekker naar bed. De bedden zijn wel echt een geschenk voor mij in vergelijking met het bed dat ik in mijn kamer heb. De 2e dag ziet er eigenlijk een beetje hetzelfde uit. Binnen trainen, sporten in de gym en de rest van de dag chillen in het zwembad. In de avond echt vroeg naar bed, want we speelde de volgende dag al om 10 uur in de ochtend. Vroeg opstaan, licht ontbijt en door naar het veld binnen. We zouden door de sneeuw de wedstrijd binnen spelen. We speelden tegen de nummer 11 van het land alleen was al snel te zien dat wij beter waren. Echter komen we met 1-0 achter en gaan ook hiermee de rust in. Het gevoel in de kleedkamer was kalm. Iedereen had echt het idee dat we deze gingen pakken. Rond minuut 55 komen we dan ook uit een corner op 1-1. Redelijk wat kansen volgen maar hij wil er niet in totdat een shot in de 87 minuut de kruising in vloog. Wij blijven nog even in Kansas!!!!!!! De rest van de dag doen we beetje gymmen voor de spelers die niet gespeeld hebben en zwemmen natuurlijk. De volgende dag is eigenlijk weer trainen, gymmen en zwemmen. Niet veel bijzonders. Op donderdag mogen we weer aantreden, ditmaal tegen de nummer 7 van het land. Het buitenveld is sneeuw vrij gemaakt, maar het waren barre omstandigheden.  Gelukkig zat ik lekker op de bank ook al was dat ook niet warm. Een wedstrijd met niet veel kansen aan beide kanten, maar ik had het gevoel dat we net iets beter waren. Na 110 minuten ( verlenging is hier 10 min ) is er geen winnaar en moeten penalties de beslissing gaan geven. Ik word 2 minuten voor tijd geroepen door de coach om mij klaar te maken. Ik zou de penalties gaan doen! Spannend maar ook weer niet. Ik had normale zenuwen. Jammer genoeg missen wij er 2 en weet ik er ook geen te keren. Helaas we gaan naar huis. De sfeer was verschillend in de kleedkamer. De teleurstelling was groot, er had meer ingezeten. Aan de andere kant, we hebben een fantastisch seizoen gehad en het school record verbroken. We vertrekken dezelfde avond nog en overnachten weer in een ander hotel. Op vrijdag een 10 uur lange rit en lekker slapen in mijn eigen huis. Dit is het dus wel een beetje, een leven van een prof. Het enige waar je als speler aan hoeft te denken is voetbal. Alles eromheen wordt voor je geregeld. Een fantastische ervaring waar ik geen genoeg van kon krijgen.